donderdag 30 maart 2017

VSTOXX call optie en put optie in de Eurostoxx 50

Het is weer even geleden dat ik een post geplaatst heb aangaande mijn beurstransacties. Niet dat ik al die tijd heb stilgezeten, maar een blogpost schrijven, kwam er meestal niet meer van.

Laat ik beginnen met de belangrijkste gebeurtenis. Ik had enkele Eurostoxx 50 futures in de boeken staan. Niet zomaar als korte termijn speculatie, maar eentje die al bijna 2 jaar in portefeuille zat. Toen de index boven de 3450 punten sloot, heb ik al deze futures gesloten en iets meer dan 15% winst hierop geboekt.

Op dit moment geen posities meer, behalve de twee kleine plukjes die hieronder beschreven staan. Voor ik opnieuw zwaar de trekker overhaal, wacht ik op een eerste correctie. Omdat ik uit ervaring weet dat het heel lang wachten kan zijn en market-timing niet werkt, is 100% cash aanhouden geen optie.  Vandaar dat ik opnieuw de markt induik, weliswaar met minder zwaar geschut dan voorheen.

De eerste voet zit in het water, de rest van het lichaam wacht nog even af op aangenamere temperaturen... :-)

Vandaag heb ik de april 25 call op de VSTOXX verkocht voor 110€. De april future staat in een sterke contango positie, wat uiteraard te maken heeft met de onzekerheid omtrent de verkiezingen in Frankrijk. De VSTOXX spotprijs is 16.2, maar deze future noteert aan 23,1. Het is zeker niet de bedoeling om deze call tot de expiratie vast te houden, maar opnieuw te sluiten als ongeveer de helft van de premie gerealiseerd wordt.

Tevens werd begin deze week ook een put optie op de Eurostoxx 50 in het mandje gelegd. Het betreft hier de mei '17 3000 put voor de mooie prijs van 175€. Ondertussen is daar al voor 70€ aan premie verdampt. De sluiting is gepland wanneer ongeveer 120€ gecasht kan worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten